Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Minns ni 90-talsmodet?!

Av Jeanette - 22 mars 2008 16:33

Detdær med 80-talsmodet som skall vara i år. Jag vet inte riktigt. Jag har liksom vart med om det, jag har haft pumps och mamma hade ray-bans som nu sæljs med rød skalm (ryser). Men jag tror de kommer blir stort bland våra 90-talister, jag menar de va ju inte ens fødda då. Man får hoppas de kommer mer med 50 och 60-tal igen. Det va inne før nåt år sen, det går ju runt.


Minns ni 90?! Man får inte hoppas det kommer tillbaka!


Tubsockor och jeansskjorta, helst knuten i midjan

Upprullade jeans utan bakfickor

Adidasbyxor med Championtrøja

Snelugg

Polotrøja under skjorta

Midjevæska

Miniryggsæck (Whaat!)

Svart minikjol øver jeans

Sjalett på skallen

Over knee-strumpor

T-shirt under klænning, många linnen på varandra, skulle vara såndær spaghettibad på dem.
"Bombajacka"

Kængor till kjol, kjolen var lång och mønstrad

Hårmascara och zic-zac-bena, zic-zac hårband.

Armring

Såndær plastsmycke som skulle se ut som en tatuering


Alla hade mittbena och rutiga skjortor på klassfotot från 5:an, jag menar ALLA!


Detta ær vad jag kan komma på i huvudet... fyll gærna på listan vad som var inne på 90-talet! Vad var typiskt før dig? Tillsammans kan vi gøra detta komplett...=)

 
 
Ingen bild

Johanna S

23 mars 2008 00:53

Glad påsk gumman! Jag vet hur de känns att jobba o va långt från familjen, men vi tjänar goa pengar! Hoppas du träffar en rik fiskare ikväll! Puss o klem

 
Ingen bild

jeanette

23 mars 2008 07:07

haha de blev ingen rik fiskare men dock en rik kock ;)

 
Ingen bild

Slemma

23 mars 2008 09:51

Hallå! Vad är det för fel på snelugg!? ;-( (jag tror jag har snelugg....eller?)
Sjalett på skallen har jag ibland på sommaren...tycker det är snitsigt! ;-D
Kängor till kjolen har jag varje vecka! Fast inte en lång mönstrad kjol då kanske...hehe.
Puss på dej, påsktant!

 
Ingen bild

Slemma

23 mars 2008 10:03

Kom på en sak, det finns ganska många uttryck som är typiskt 90-tal! Fast sen kom jag också på att de är ju säkert geografiskt beroende. Dissa (dizza?), amen shit asså, gött, lide ball, "kaffe-med-varm-mjölk-i-glas" (som numera heter "latte").... några exempel på Lunda-90-tal.

Måste tänka mer... ska komma på fler!

 
Ingen bild

Slemma

23 mars 2008 10:17

-Fett!
-Fett ös!
-Fett ös, medvetslös!
-Det är guld. (om nåt som är mycket bra)
-Partybroms!
-Not!
-Läbbig
-Nock!

Ytterligare några 90-talsuttryck från Lund....

 
Ingen bild

modern

23 mars 2008 10:48

De svarta gogglesen va ju balla, påminner ju om mina borttappade RayBan. Vit skalm, fyfasan va fult. Jag minns med fasa min (nästan) ankellånga klänning från 90-talet o de ENORMA fötter som stack fram därunder.. Brrr/modern

 
Ingen bild

Slemma

23 mars 2008 11:11

Kebabpizzan kom till Lund på 90-talet. Sen var det inne med vit bandspelare, gärna dubbeldäckare, som man hasade med på stan o i parkerna. "Blandband" känns väldigt 90 också.
Randiga tröjor och lite trasiga stickade tröjor va poppis.

 
Ingen bild

Linda den äldre

24 mars 2008 20:35

Fahrenheit är annars en gammal 90-talsklassiker. Parfymen dårå. Får kalla kårar om jag mot förmodan känner någon stackare dofta om ens ett litet uns av den idag.
En annan het grej var ju det svarta tighta sidenbandet man hade runt halsen. Gärna med nåt tufft silverhänge i, såsom ett hjärta. Detta matchades gärna med en farfarströja av tightare typ från Leviś. Var man "fattig och töntig" hade man en kopia, exempelvis en M.G.B från JC:s barnavdelning Rabbit.

JC:s egna tischor med citat ur coola låtar var även de ett plagg som inte gick av för hackor. Gärna i stl XXL även om man var en S så att ärm-sömmarna satt nere i armveckshöjd.

Rackarns vilken pingla man måste vatt i högstadiet. Joråsatteee....

 
Ingen bild

Linda den äldre

24 mars 2008 20:36

Vad gäller parfym så körde jag själv stenhårt på Samba och Exclamation. Hett så det sprakade.

 
Ingen bild

Linda-slända

28 mars 2008 16:14

Haha! En såndär miniryggsäck hade jag, och den va skitsnygg! ...då
Det är väldigt kul att läsa din blogg Jea. Du är så flink til å uttala dig om saker och ting! :)
Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 28 oktober 2009 15:13

Jag skulle inte vilja kalla mig för själv för kontrollfreak, jag vill bara ha lite koll. På när båten går, när flyget lyfter, hur dags man skall vara på busshållplatsen, vem som kommer på kalaset, vem som skall hålla i trådarna på tävlingen, vem som ...

Av Jeanette - 25 oktober 2009 19:01

Tänkte köra igång igen nu efter sommaren... inte för att jag vet om jag har så myclet säga men en del kan säkert ramla ut när man har den sidan påknäppt. Blev ju kvar på öjn så de finns väl en del folk som får följa lvet här... hur nu de skall kunn...

hem

Av Jeanette - 18 maj 2009 08:47

Har jobbat inatt och sitter här på hotellet redo att åka hem.  Det var verkligen supermkt att göra inatt, inte en lugn stund! Känns lite ovanligt. Åker nu till Tromsö airport, via Gardemoen i Oslo till kph och sen malmö... vet inte när jag är hemma r...

btw

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:12

... så ær det lite synd att man ær på Gardemoen ett dygn efter han den lilla søte Alexander kommer dit... ja ja man skall inte ha tur jæmt.   O før øvrigt så kænns det som en seger att Arash kom trea och Island tvåa.. heja skandinavien helt enkelt! ...

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:02

Det ær bare og gratulere till vinsten! Helt rætt, såg hela omrøstningen och det var vældigt kul o se faktiskt. Inte mer æn rætt att Sverige kom så långt nær før de var ju en skitlåt faktiskt. Men det ær så kul nær man går in på olika nyhetssajter och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards