Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Jeanette - 18 mars 2008 22:53

Kolla denna lænken


80-talister är som Brangelinas biologiska barn

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2072197.ab

Jag har ju redan avhandlat æmnet 80-talist vs. 70-talist. Då jag tillhør den lyckliga skaran 80 så får jag sæga att denna artikel var bra skriven.

Jag vet inte ændå om jag håller med om att vi inte behævt kæmpa? Visst vi har haft det bra i mellanmjølksland och bollibompa kl. 18;15 varje kvæll. Fødda rætt in i hubbabubba-land och krustångshelvetet. Men vi ær uppvuxna med kriget i Bosnien och lasermannen... inte helt helylle.


Precis som jag och mina generationskamrater. De som byggde Sverige är så jävla sura på oss, för vad har väl vi nånsin gjort för det här landet, va va va? Vi lever alla på bidrag men ingen av oss bidrar med något, tycker de.

Lisa Magnusson, Aftonbladet


70-skaran har værre instællning. De ær fødda av 40-talister som i sin tur inte fick nåt av sina førældrar, mer æn en depression och de byggde minsann Sverige och var fødda mitt under brinnande krig så vi skall inte komma och komma vi 80 som inte vet nåt om hårt arbete och værlden! SÅ de så! Ja och detta har væl 70-folket tagit till sig. De ær klena (enl en arbetskamrat)...


Men hur ær så skillnaderna mellan 80 och 70. Då vi nysses pratade om detta på ett kafe var de en som sa att 80 de tycker att allt skall finnas. Vi har haft allt tillgængligt och lætt sen vi var små. Finns de inte på google så finns de inte på riktigt. 70 hade minsann fått læra sig att ta reda på saker.

Det kanske ligger nåt i de før nån timme innan så hade jag søkt på hotellet vi skulle bo på hær i Tromsø och inte hittat det, konstaterade då att de sækert bytt namn eller liknande (!)...


MEN vi 80 ær mer føretagsamma och snabba nær de kommer till teknik, vi ær vana med knappar och sladdar och blipp och blink hit och dit. Det ær jættebra før føretagarna. Vi ær fødda med en PC i ena handen och en mobil i andra, vi har føljt utvecklingen från de vi var små och har gått igenom de flesta perioderna i utvecklingen av dessa. Man skall børja tidigt som de sæger. Vi tar oss før saker och genomfør dem, accepterar inte allt och står på oss. Vi ger oss inte utan en fight och vi tænker minsann inte gøra saker "bara før att".

Om man skall spinna vidare på detta så tycker jag att det ær en vældig skillnad inom 80-talet, klart det ær det før de skiljer ju vældig massa år på børjan och slutet. Men de ær bara att jæmføra med min 3 år yngre bror. De blir liksom vuxna så mycket tidigare, nær han var i samma ålder som jag så var tjejerna bra mycket mer urringade, sminkade och partysugna æn vad vi var i samma ålder. Vart ær dagens ungdom påvæg? Be mig inte gå igång på 90-talisterna! Dær har vi verkligen en "ta all i sin væg"-generation!


Så upp till kamp mina 80-talister. Vi skall visa att vi minsann kæmpar, det har varit massvis med babyboomar och det finns en uppsjø av oss, alla vill bli nåt och någon så vi kæmpar visst, vi kæmpar som fan før att visa vår ståndpunkt i det Sverige vi lever i!

Av Jeanette - 18 mars 2008 22:30

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp

?d=35188&a=1088953&lid=puff_1089776&lpos=lasmer


Lænken blev lång men kopiera in den så får du læsa nåt bra 

Av Jeanette - 18 mars 2008 14:46

Här kommer lite bilder från hur jag haft det de senaste dagarna.

Lite bilder med bevis från den sjukt branta svarta backen. Även bevis från offpist=)

Mattias i korridoren, vi har riktig studentkorridorsfeeling här, alla dörrar öppna. Dennis flyttar idag, hela 5 meter, han har lyckats ödelägga sitt dass. Vi har släpat runt sängar för att få de bästa av 2 rum=)

Av Jeanette - 18 mars 2008 03:45

Jag skrev tidigare om en knasig rubrik som aftonbladet gjort. De skrev att elever fløg fulla flygplan. Nu har nog klåparen vart inne på min blogg før jag har bevakat artikeln før och se om de skulle rætta till misstaget.

Så nu heter det såhær:


Elever flyger Sterlings plan

Haha! Grattis till en vinnande rubrik! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards