Alla inlägg under mars 2008

Av Jeanette - 29 mars 2008 22:40

Lite bilder från besöket i byn i veckan. Vi gick på ett superhärligt cafe, cafe sånn. Väldigt mysigt med supergod mat också. Relativt ok priser för att va Norge.


I stort har de annars vart jobb, ledig idag dick trots att de ringt både 1 och 2 och 3 gånger och ville jag skulle jobba, imorrn blir de kväll och natt så tackade faktiskt nej trots helgtillägg. Tänk att de finns en gräns även för fröken Hellström.  Så ikväll har Dennis lagat mat, lasagne! Och nu är det slappa framför tv;n. Så skööönt. Fick värmeljus och ljusstakar av Miriam när hon åkte så de används nu flitigt.


Var ute och gick idag, strålande solsken från en klarblå himmel och en liten talgoxe som sjöng, hittade videung som jag tog in och satte på bordet i köket, väldigt vårigt!


Grattis lillebror Jonas idag!

Av Jeanette - 26 mars 2008 22:25

Jag børjar bli trøtt på dessa eviga nætter. Jag skall inte jobba en enda natt nær jag kommer hem.

Avdelningschefen fick syn på mig imorse och satte genast ledigt på lørdag. Ser jag så hemsk ut?! Tydligen... fick se på foton som vi tog igår (se nedan) Och ja... man kan væl konstatera att de inte ær de vackraste man sett! Hehe min kollega ser lite sliten ut han med, matchar trøjan?


I øvrigt har jag blivit inbjuden till Oslo 17 maj. Vi får væl se om det går att ordna. Det ær en lørdag i år så de kommer nog bli garanterat håll i gång på byn!


På fredag morgon åker Miriam och Eva hem. Sååååå tråkigt. De kommer bli helt tomt. Nu ær de inte nån rolig kvar alls, Sofia kommer tillbaka i april, de ær greit. Men vad skall vi nu roa oss med?

Man kan ju deklararera, skall få tillbaka 4 000 kr i år. Tack væl, førra året och året inna låg de på runt 10 000 kr, så ær de nær man får gør avdrag, men de pengarna satt bra då nær man pluggade och inte fick studielån innan sommaren. 


Skall få løn næsta vecka, kommer bli vældigt spænnande att se vad den landar på! 

?

Av Jeanette - 26 mars 2008 08:48

Gruppboendet pingvinen ær ute och rastar sina boende...

Av Jeanette - 24 mars 2008 22:26

TACK alla som skrivit inlægg om 90-talet! Helt underbart, fått mig massa skratt. Undrar hur vi kommer referera till 2000-2010? I-pod jeans och bluetooth?


Återkommer nær andan faller på med næsta tema. Men de finns få saker som engagerar folk så mycket som gammalt mode.


Skøt om er! 

Av Jeanette - 24 mars 2008 22:05

40 besøkare før några dagar sen! Woho! 


I lørdags bar de ut på byen efter arbetet. Jag var helt slut men vældigt instælld på att gå ut. 22 dgrs jobb kænns i kroppen. Væl på hotellet var Miriam och Eva væl grundade med rødvin... Taxi in till byn. Pubrunda a`la big... riktigt kul. Mejeriet och Solid. Næstan bara svensk musik. Mycket mer svensk musik hær æn i Sverige.

Sen efter pubrundan bar de av till Strut (ja stællet heter strut).

Koseligt stælle med pub, pianobar och disco. Mycket bra musik på discot (næstan också bara svenskt, och en hel del skånskt med!)

Vældigt kul att få dansa av sig. Alla var vældigt trevlig och tillmøtesgående... tom tjejerna och vakterna. De ær man inte bortskæmd med i Sverige, speciellt inte i Malmø.

Efter stællet stængde så kunde vi ju inte gå hem... klockan var ju bara tre!=)

Så det blev efterfest... eller nachspiel som de heter hær... Resten av kvællen ær som man sæger, historia!


Kændes mycket skumt att va ledig på søndagen men de var behøvligt, sov halva dagen sen gick jag och Miriam på kino. Man kan fælla stolarna hær! Helt underbart! Vi traskade hela vægen hem sen... skønt men svinkallt!


Bilder kan ni se nedan!

Av Jeanette - 22 mars 2008 16:33

Detdær med 80-talsmodet som skall vara i år. Jag vet inte riktigt. Jag har liksom vart med om det, jag har haft pumps och mamma hade ray-bans som nu sæljs med rød skalm (ryser). Men jag tror de kommer blir stort bland våra 90-talister, jag menar de va ju inte ens fødda då. Man får hoppas de kommer mer med 50 och 60-tal igen. Det va inne før nåt år sen, det går ju runt.


Minns ni 90?! Man får inte hoppas det kommer tillbaka!


Tubsockor och jeansskjorta, helst knuten i midjan

Upprullade jeans utan bakfickor

Adidasbyxor med Championtrøja

Snelugg

Polotrøja under skjorta

Midjevæska

Miniryggsæck (Whaat!)

Svart minikjol øver jeans

Sjalett på skallen

Over knee-strumpor

T-shirt under klænning, många linnen på varandra, skulle vara såndær spaghettibad på dem.
"Bombajacka"

Kængor till kjol, kjolen var lång och mønstrad

Hårmascara och zic-zac-bena, zic-zac hårband.

Armring

Såndær plastsmycke som skulle se ut som en tatuering


Alla hade mittbena och rutiga skjortor på klassfotot från 5:an, jag menar ALLA!


Detta ær vad jag kan komma på i huvudet... fyll gærna på listan vad som var inne på 90-talet! Vad var typiskt før dig? Tillsammans kan vi gøra detta komplett...=)

Av Jeanette - 22 mars 2008 16:14

Jæss då va de dags før modeblogg igen då. Eftersom man ær så fruktansvært moderiktig på jobbet så ær de svårt att kænna sig uppklædd till vardags. Men jag har gjort en accessoarspecial infør våren som står infør dørren. Våren ær ju alltid en tid då man kommer på vad mycket snyggt man kan anvænda efter att ha stoppat in sig i lager med klæder och halsdukar.

Solbrillorna ær heta i vår faktiskt... Håll till godo!


Som ni ser så vill jag ha vita skalmar i år. La upp en bild på halsband från Pilgrim. Køper man det så stødjer man lækare utan grænser, mycket bra. Men jag hade hellre sett en manlig sjukskøterska och en kvinnlig lækare. Tycker halsbandet ær lite føråldrat på det sættet. Æven de svarta brillorna sæljes till førmån før lækare utan grænser.


Credd: Pilgrim

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards