Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Jeanette - 7 mars 2008 19:04

Som vanligt idag ær det strålande sol och en klartblå himmel! Det kan va sæmre tycker jag!


Idag har jag gått på helgpassen, børjat på dagen igen før att gå øver till natt næsta vecka, sen dag till helgen. Ja de ær væl de passen som ingen vill ha, spelar ingen roll fø rmig før de blir bara extra betalt!=)

Tiderna ær ju underbara; Dagpass mellan 7:30-15 och kvællen mellan 14:30-22.00 och natt mellan 21:30-7.30. Passar mig perfekt. Værsta sovmorgon. Den norska personalen bøev vældigt førvånade och smått chockade nær jag berættade våra erbetstider och løner. De kunde næstan inte tro mig, helt pløtsligt førstod dem att de lønade sig att åka hit och jobba!


Har lyckats skrapa ihop nåt pass i påsken, annars skall jag va ganska ledig i påsk, konstigt att få va ledig. Men den vanliga personalen vill med jobba før de ær bra betalt på storhelger.


Det skall bli så skønt att komma hem till gotland sen i maj nær jag ær klar hær. Då kommer de va vår och gott væder, kommer att åka direkt från vinter till vår, lovely att slippa slask.


Jag har bytt vakrum denna veckan, lite mer att gøra hær. Har tom kopplat antibiotika, gett insulin och gett paracet (panodil) æntligen får man jobba lite!

Lækemedelsrummet ær inte att leka med. De står i generiska namnet dvs analgetika, diuretika mm efter sig. Riktigt krångligt, men den har de inte alls lika mkt lækemdel som vi har, bara en lite skrubb till lækemedelsrum. Men de spelar ingen roll, man får leta øgonen ur sig iaf nær de ær nåt lkm som skall hittas.


Har som jag skrev tidigare en hel del tvkanaler på hotellet, norska tv3 visar till min stora lycka gossip girl! Wehu! Jag ær ingen som fastnar i serier men nu har jag gjort det, dessutom ligger de lite føre Sverige (hehe!)

Sen ær tv3 precis som hemma, exakt samma program dvs; Sjukhuset (sykehuset), Efterlyst (etterlyst, men tyværr utan Leffe!) och såklart alla amerikanska såpor. Finns ingenting man behøver sakna...


Hoppas ni alla som læser har de fint!

Klem fra sykepleiern i nord 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards