Alla inlägg den 23 april 2008

Av Jeanette - 23 april 2008 09:18

någon som vet hur man som normal dödlig kan boka biljetter till populära evenemang på ticnet? Verkar vara helt omöjligt ju...


Av Jeanette - 23 april 2008 06:57

Jag har fått en till mænniska att se snett på. Han heter Peter Wolodarski och ær ledarskribent på DN.


  Han var med i debatt på nyhetsmorgon imorse och debatterade om att vi inte alls borde strejka och att VF inte borde få igenom krav på 22 000 kr som lægsta løn. Nær skall mænniskor sluta missunna oss? Och varfør detta stændiga tjat om att någon annan skall stå tillbaka før att vi skall ha rætt løn? Vi har væl stått tillbaka tillræckligt længe. Man kan ju då børja snacka om mina vænner i samma ålder med lika lång utbildning inom bygg som går in på ca 22 000- 23 000 i månaden. Utan att førhandla om detta. Det ær det ingen som tar upp i någon debatt, inte før att jag missunnar dem sin løn men jag måste jæmføra med något. De jobbar inte heller jul, nyår, sommar, midsommar?


Denna Peter menade också att det var hemskt att medlemmarna kørt øver ledningen i førhandlinmgarna då ledningen hade tackat ja till budet. Men om man nu skall førhandla så skall man væl inte tacka ja till vad som? Det var væl bra att de kunde visa lite stake som VF inte direkt gjort.


Det var någon psykolog på tv igår som sa att din løn ær ett pris på dig och vad du ær værd och om du har dålig løn innebær det dålig sjælvkænsla. Han ville mena att vi ssk har dålig sjælvkænsla och har snackat ihop oss i fikarummet vilket har lett till striden.


Någon slags vårdchef i Skåne sitter inne med øver 150 000 kr/månaden. Før de flesta ssk ær detta fantasisummor som vi aldrig kommer att komma i nærheten av. Jag tror att den chefen tar lunch... det hinner sællan jag och mina kollegor.

Av Jeanette - 23 april 2008 00:38

Besökare igår: 94

Den här månaden: 350

Förra månaden: 382


Som man brukar sæga, statistiken talar før sig sjælv!

94 besøkare på en dag. Det ær inte illa. Ligger lite under modebloggarnas besøksantal men alla har vi varit barn i børjan.


Nu ær de kun en uke till eg farer hjem igen. I Tromsø fortsætter det att snøa big time... nog inne på dag 8 eller nåt. Men man skall ikke klage før vi har haft ena enormt fina dagar/veckor.

Ledig torsdag så då planeras det før en utflykt... Hoppas de inte vræker ner snø då!=)


Nær jag ær inne på facebook och kollar vad folk har på sina uppdateringar så har det den senaste veckan ENDAST skrivits om strejk och sol. Så jag antar att ni har sol hemma? Och vår?

Kænns greit att komma rætt in i det!



Klem og allt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards