Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Tromsö

Av Jeanette - 21 februari 2008 22:20

Så var det nästan bestämt!

Vi skall jobba i Tromsö... lite lagom norrut. Känns jätteskönt att det är fixat. Det vi väntar på nu är bekräftelse från sjukhuset och min norska legitimation, men vår kontaktperson skulle dra lite i sina kontakter så min leg skulle vara klar snart.

Puhh känns som en liten lättnad.

Nu är det lönen kvar som inte är nåt bestämt ännu... men de kommer väl?=)

Angående Tromsö verkar det ganska mysigt. Finns universitet, bla fiskeuniversitet (!!!???) Ca 64 000 invånare. Och ett visst nattliv... mycket bra om man nu har tid med det. Det är ett universitetssjukhus så de är väl vana med lite bortkomna människor får man hoppas.

Men min stora dröm om valsafari verkar de inte bli mycket av, det är inte säson nu... trist. Men har man tur så kanske man ramla över någon norrbagge med båt som man kan förföra?


Tjing på er!


Dagens sanning; en mycket lättad Jeanette=)

 
 
Johanna

Johanna

21 februari 2008 22:48

Fantastiskt roligt med ett fiskeuniversitet. Då kan du ju träffa en valkunnig norsk;)

http://www.viscera.blogg.se

 
Ingen bild

sus

22 februari 2008 09:26

...kanske blir det en fiskefru av dig...nää du måste komma tebaks. Han får lära sig fiska sill, eller vad det nu e dom får på kroken.

 
Ingen bild

modern

22 februari 2008 14:15

Lykke!!! Lukta väl fisk där da... Norrmän är trevliga u alltid snygga så ta med en hem vetja! Med ella utan fisk/puss

 
Ingen bild

Rickard P

22 februari 2008 17:11

Hej du! Läst igenom dina inlägg nu och kommit fram till att du är en mycket kompetent bloggare :-) Verkar ju hända både det ena och det andra ju. Jag får fortsätta hålla mig uppdaterad. Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 28 oktober 2009 15:13

Jag skulle inte vilja kalla mig för själv för kontrollfreak, jag vill bara ha lite koll. På när båten går, när flyget lyfter, hur dags man skall vara på busshållplatsen, vem som kommer på kalaset, vem som skall hålla i trådarna på tävlingen, vem som ...

Av Jeanette - 25 oktober 2009 19:01

Tänkte köra igång igen nu efter sommaren... inte för att jag vet om jag har så myclet säga men en del kan säkert ramla ut när man har den sidan påknäppt. Blev ju kvar på öjn så de finns väl en del folk som får följa lvet här... hur nu de skall kunn...

hem

Av Jeanette - 18 maj 2009 08:47

Har jobbat inatt och sitter här på hotellet redo att åka hem.  Det var verkligen supermkt att göra inatt, inte en lugn stund! Känns lite ovanligt. Åker nu till Tromsö airport, via Gardemoen i Oslo till kph och sen malmö... vet inte när jag är hemma r...

btw

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:12

... så ær det lite synd att man ær på Gardemoen ett dygn efter han den lilla søte Alexander kommer dit... ja ja man skall inte ha tur jæmt.   O før øvrigt så kænns det som en seger att Arash kom trea och Island tvåa.. heja skandinavien helt enkelt! ...

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:02

Det ær bare og gratulere till vinsten! Helt rætt, såg hela omrøstningen och det var vældigt kul o se faktiskt. Inte mer æn rætt att Sverige kom så långt nær før de var ju en skitlåt faktiskt. Men det ær så kul nær man går in på olika nyhetssajter och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards