Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Jeanette - 22 februari 2008 21:34

Det är strom i Skåneland... Helt sjukt.

Jag är inte ett litet löv direkt men tom jag klarade inte att hålla mig på benen. Jag höll faktiskt på att blåsa omkull! Det var tur att de fanns en skylr precis bakom mig som jag kunde stödja på.

Men inget binder folk så tätt samman och får en sån gemenskap som vid olika väder. Damer som hjälpte herrar att komma över gatan, folk fångade hattar och cykelkorgar som flög runt. Trevligt med lite medmänsklighet. Tom tanten i kassan på systemet som brukar se så sur ut var lite pratsam om den hemska blåsten.

Ok nu låter det ju som om jag är på systemet jätteofta! Men de gånger jag är på systemet så är det vid blåshålet Kronprinsen, och dendär damen är alltid sur och jobbar jämt. Och jag har ju en förmåga att känna igen ansikten... det jobbar en gotlänning där också


Dagens sanning; Svenskar + väder= sociala varelser

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards