Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Teleservice... Service???

Av Jeanette - 20 februari 2008 15:07

Har varit ledig idag så tänkte spendera dagen med lite praktiska göromål som disk och sortera tvätt. Samt att ringa till lite kundservice på olika företag för att frysa kabeltv och liknande saker.


Fall 1: Ringde till kabeltvfolket... inget svar efter 15 min, sen nåt klickande när man hör folk i bakgrunden sen klick... BORTA.... jaha... hittade någon slags mailadress så de fick smaka på lite arg Hellström/Gustavsson-anda, man har ju ärvt en del där...


Fall 2: Ringde Tele2 för att få autogiro till mobil, hemtele och bredband. Samt att fråga om bredbandet utomlands osv. Helt olika svar från helt olika personer??? Har de inte någon slags utbildning. Person 1 sa att de skulle va billigt att sufra i Norge och den andra sa att det va svindyrt...? Blev så förvånad så jag fick avsluta allt och lugna ner mig och skall ringa tillbaka och se om det är någon mer kompetent människa nästa gång.


Fall 3: Vårdförbundet. Man får reducerad avgift om man jobbar utomlands. Ca 1 sekunds väntetid och en väldigt trevlig människa som fixade till det väldigt väl. Tack!


Fall 4 (det värsta!): Felaktig räkning från Fujicolor. Inga problem, de kan man ju fixa eftersom jag har ju rätten på min sida. No hard feelings. Dessutom var produkten levererad veckor för sent. Jag började med att skicka mail för nån vecka sen, inga svar. Skickade igen, inga svar. Ringde. Lååååång väntetid, "de är många som ringer nu, men vi tar ditt samtal så fort vi kan". Jo eller bullshit, ni FIKAR!

Efter ett bra tag klickar det till och jag hör människor, äntligen tänker jag. Till min förvåning svarar ingen i telefon men jag hör flera stycken väldigt tydligt. De pratar med varandra... de snackar om lägenheter de skall köpa och om deras kollegor!!! Jag är helt säker på att de är inne på hemnet för de pratar om utsikt, planlösning och blommor på bilderna! Va i h*e?!

Hur pinsamt är de för fujicolor? De va inte så jag trodde mina öron! Efter ett bra tag la jag på för ingen kom ju att svara i telefonen. Men jag fick lära mig att en kvinna på den arbetsplatsen köpt en stor lgh med inglasad balkong och utiskt över en sjö. För en ansenlig summa pengar... Jahaja... intressant.


Service är väldigt svårt att få tag på. Tänkte på en sak min kloka mamma sa. Hon hade ringt ett ställe och fått trevligt bemötande och god service. Mamma skulle maila denhär människan lite senare med info och skrev då "tack för trevligt bemötande". Så sa hennes arbetskamrat; "tänk att man skall behöva tacka för de". Sant va? 


Någon som har någon liknande upplevelse?


Dagens sanning: Service är ett utdöende beteende.

 
 
Ingen bild

modern

21 februari 2008 09:23

Klok mamma... Du samlar vuxenpoäng, medveten um de?? Var rädd um blodtryckä, va inte så arg.. Pussipuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 28 oktober 2009 15:13

Jag skulle inte vilja kalla mig för själv för kontrollfreak, jag vill bara ha lite koll. På när båten går, när flyget lyfter, hur dags man skall vara på busshållplatsen, vem som kommer på kalaset, vem som skall hålla i trådarna på tävlingen, vem som ...

Av Jeanette - 25 oktober 2009 19:01

Tänkte köra igång igen nu efter sommaren... inte för att jag vet om jag har så myclet säga men en del kan säkert ramla ut när man har den sidan påknäppt. Blev ju kvar på öjn så de finns väl en del folk som får följa lvet här... hur nu de skall kunn...

hem

Av Jeanette - 18 maj 2009 08:47

Har jobbat inatt och sitter här på hotellet redo att åka hem.  Det var verkligen supermkt att göra inatt, inte en lugn stund! Känns lite ovanligt. Åker nu till Tromsö airport, via Gardemoen i Oslo till kph och sen malmö... vet inte när jag är hemma r...

btw

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:12

... så ær det lite synd att man ær på Gardemoen ett dygn efter han den lilla søte Alexander kommer dit... ja ja man skall inte ha tur jæmt.   O før øvrigt så kænns det som en seger att Arash kom trea och Island tvåa.. heja skandinavien helt enkelt! ...

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:02

Det ær bare og gratulere till vinsten! Helt rætt, såg hela omrøstningen och det var vældigt kul o se faktiskt. Inte mer æn rætt att Sverige kom så långt nær før de var ju en skitlåt faktiskt. Men det ær så kul nær man går in på olika nyhetssajter och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards