Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

j******************a grannar! Och en del fina med

Av Jeanette - 16 februari 2008 13:17

Så hade man en härlig ledig lördagmorgon för sig själv... med att sova ut och må gott... TRODDE JAG! Kl. 09:45 vaknar jag av att huvudet studsar mot väggen i takt med, håll i dig, arabisk techno?! Vem i h*e spelar techno på en lördagsmorgon??? De är inte första gången heller vill jag påminna mig... hänt en annan lördag med. Sen avbryts allt av fjortisskratt och nån som försöker sig på att spela gitarr (?).

Ni som vart med ett tag känner ju till att mina tidigare grannar inte heller var av den lugna sorten... nykära till en början... ja, och vad det innebär, sen bråkade de så jag trodde de skulle döda varandra. Man hörde allt och vad de sa. Suck... jag tror huset, eller iaf den lägenhten är vigd åt knasbollar?


Jag är ju i alla fall ingen knasboll. Jag vårdar mina grannar. I veckan när jag hade tvättstugan la jag märke till att en dam på 2:a våningen glömt sina nycklar i dörren, ojoj tänkte jag här får man ju göra en insats! Jag ringde på och hon var hemma och blev jätteglad! Hon hade letat så och var så olycklig, som tack fick jag klappa hennes svart fina katt=)

Och en annan sällskapssjuk dam träffade jag i tvättstugan som började prata som bara den (varför gör dem alltid det med mig och mamma?) Ja iaf hon var så ensam sen hennes man lämnat henne men i detta huset trivdes hon så bra för jag och den andra ungdomen (ja den med technon) lät och hördes... Uj tänkte jag... skall hon vräka oss? Nej hon menade på att det var så härligt att se att det fanns liv i huset för det var annars så tyst. Jag sa att non fick ringa på om jag spelade för mycket musik, hon svarade att hon ville att jag skulle gärna låta lite mer! Och att det var trevligt att jag kom och gick i trappan på lite olika tider, det tydde på liv! Haha fler sådana grannar!


Och när jag är inne på grannar... när jag va nyinflyttad här så hände nåt märkligt en kväll... Jag satt vid datorn och kl. var säkert halv 12 på natten. Då brakar de till i trapphuset och på min dörr. Jag blir ju såklart livrädd då huset annars är ganska tyst. Jag tittar ut genom titthålet och ser en liten, liten tant som smyger runt utanför dörren och rör runt med händerna på dörren. Dörren mittemot min är öppen... Så håller hon på ett par gånger och smyger runt. Det händer några kvällar och eftermiddagar. Faktiskt ganska läskigt ljud. Till slut en kväll så väntar jag in tanten (som är dement, de ser man liksom). Ja och när tanten kommer och bankar, så BANKAR jag tillbaka! Haha! Ångrade mig lite sen för hon blev skiträdd! Men tyst blev det. Sen hamnde hon på hem. Och nu renoverar dem den lgh...


Mulet och -2 idag =(


Dagens sanning; Vårda dina grannar, man vet aldrig vad folk kan ta sig till...

 
 
Ingen bild

modern

18 februari 2008 18:16

Jättekul!
Vikka balla tanter! Klart man står ut med att prata med dom! Du måste ta på dig mössan ban lille... /puss modern

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 28 oktober 2009 15:13

Jag skulle inte vilja kalla mig för själv för kontrollfreak, jag vill bara ha lite koll. På när båten går, när flyget lyfter, hur dags man skall vara på busshållplatsen, vem som kommer på kalaset, vem som skall hålla i trådarna på tävlingen, vem som ...

Av Jeanette - 25 oktober 2009 19:01

Tänkte köra igång igen nu efter sommaren... inte för att jag vet om jag har så myclet säga men en del kan säkert ramla ut när man har den sidan påknäppt. Blev ju kvar på öjn så de finns väl en del folk som får följa lvet här... hur nu de skall kunn...

hem

Av Jeanette - 18 maj 2009 08:47

Har jobbat inatt och sitter här på hotellet redo att åka hem.  Det var verkligen supermkt att göra inatt, inte en lugn stund! Känns lite ovanligt. Åker nu till Tromsö airport, via Gardemoen i Oslo till kph och sen malmö... vet inte när jag är hemma r...

btw

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:12

... så ær det lite synd att man ær på Gardemoen ett dygn efter han den lilla søte Alexander kommer dit... ja ja man skall inte ha tur jæmt.   O før øvrigt så kænns det som en seger att Arash kom trea och Island tvåa.. heja skandinavien helt enkelt! ...

Av Jeanette - 17 maj 2009 02:02

Det ær bare og gratulere till vinsten! Helt rætt, såg hela omrøstningen och det var vældigt kul o se faktiskt. Inte mer æn rætt att Sverige kom så långt nær før de var ju en skitlåt faktiskt. Men det ær så kul nær man går in på olika nyhetssajter och...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards