Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Jeanette - 9 maj 2009 07:45

Inatt var en natt av mer arbete. Skönt!

Jobbade på gastrokir.

Började med att sykepleie Trine mötte mig, hon visste att jag skulle komma, hur trevligt om helst, första gången någon gör det.

Tydligen en hel del personal sjuka så jag fick ha hela avdelningen, 30 pat... jahaja... gastro var det ja. Jag har jobbat på kir som usk men de va ju cirkus 7 år sen kanske... HERREGUD vad tiden går!


Men iaf, det gick faktiskt fantastiskt bra. Hade att göra hela natten, allt från spya i säng till koppla EDA. Satte en hel del nålar och kopplade ett flertal antibiotika. De 2 fasta sköterskorna berömde en hel del då de inte var vana me att folk jobbade på... Man är nog välskolad i Sverige vad gäller prioritering och att jobba på. Och beröm värmen ju som fasiken. (Jag bara måste få skryta lite!)


Så skönt att få göra lite mer och få tänka både en och tre gånger, EDA-pumpar och om det är farligt att belasta om man är nyopad här eller där. Hur var det nu, vad stod det på tentan där i temrin 3??? Gräva, gräva i registret, så till slut faller poletten ner!

Faktiskt en pat som sa att hon tyckte det var synd att jag inte skulle komma tillbaka igen... Sånt värmer ju.


Så efter promenaden hem med Viktor som jobbat en natt på min gamla avdelning Lunge, så skall jag nu gå o lägga mig med huvudet högt (ej på riktigt alltså, bokstavligt) och komma ihåg att det synte eg var en kjempeflink sykepleier!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards